Hooggevoeligheid is een aura-probleem
Hooggevoeligheid is 'voelen met je energieveld'. Het geeft je een extra dimensie maar het kan ook problemen geven.
Hooggevoelige kinderen voelen storende invloeden in 
hun aura, hun energieveld is te open waardoor zij veel te veel prikkels 
binnen krijgen. Maar deze kinderen kunnen leren hun energieveld te 
beschermen of af te sluiten voor die storende invloeden. De aura is een 
afspiegeling van hun emotionele en mentale staat op dat moment, dus 
zijzelf zijn de enige die daar iets aan kunnen veranderen. Ook kinderen 
met PDD-nos of aan autisme verwante stoornissen blijken vaak erg open te
 staan in bepaalde chakra's, en juist deze kinderen kunnen heel goed 
leren hun energieveld zelf positief te beïnvloeden. Hoewel men zegt dat 
deze kinderen niet of slecht kunnen praten over hun emoties, begrijpen 
ze juist heel goed wat ik bedoel als ik vertel hoe ze zichzelf kunnen 
afschermen door de aura sterker te maken of te gronden. Ik leer ze 
eenvoudige technieken om de zwakke plekken in hun aura te versterken of 
af te sluiten. Daarbij maak ik gebruik van een tekening die ze op mijn 
aanwijzingen zelf maken van de aura, en die ze boven hun bed mogen 
hangen. "Teken die blauwe cirkel maar héél dik en sterk, ga er maar 10x 
omheen. Zo, daar komt geen drukte meer naar binnen!" Hoewel de ouders er
 vaak bij staan te kijken van : "Waar hébben jullie het over?" zien ze 
ook wel dat hun kind het wél begrijpt. Dat hun kind zich sterker voelt 
en dat het er iets mee kan in de situaties waarin dat nodig is. 
Hooggevoeligheid is een auraprobleem. 
Kinderen met hooggevoeligheid voelen heel veel 
in/met hun energieveld. Bijvoorbeeld de emoties van anderen, straling 
van electrische apparaten, aardstraling, en dergelijke.  Als een 
volwassene boos is, dan voelen zij die boosheid in hun eigen lichaam. 
Alles wat leeft heeft een energieveld om zich heen.
Het energieveld noemen we ook wel aura. Het 
menselijk energieveld bestaat uit verschillende auralagen, en chakra's 
die de auralagen met het lichaam verbinden. Een gezonde aura is 'je 
eigen ruimte'. Maar bij hooggevoelige kinderen zie ik vaak dat de aura 
niet goed is afgesloten. Dat kan bijvoorbeeld zijn door dunne plekken of
 gaten in de aura, doordat een chakra te ver open staat, doordat de aura
 te ruim is of de buitenrand van de aura te wazig is, en ´drukke´ 
kinderen hebben vaak een aura die niet tot aan de grond komt. In zulke 
gevallen krijgt het kind te veel prikkels binnen, die het niet kan 
kwijtraken. Daardoor  verandert het gedrag van het kind. Meestal uit 
zich dit in concentratieproblemen, drukte en woedeuitbarstingen, 
emotionele pieken en dalen. Soms zelfs in zo ernstige mate dat het kind 
een diagnose krijgt zoals PDD-nos of ADHD. Andere kinderen sluiten zich 
af om zich te beschermen tegen al die prikkels, en worden dan 
onbereikbaar. Weer anderen voelen het energieveld van een ander en nemen
 dat helemaal over, die zijn niet meer ´zichzelf´ maar worden een 
spiegelbeeld van degene waar ze bij zijn, bv het kind waar ze mee 
spelen. Dat betekent ook dat een kind boosheid of angst kan voelen die 
in feite van iemand anders is.
In mijn praktijk kom ik vaak kinderen tegen met 
hooggevoeligheidsproblemen. Ik maak deze kinderen bewust van hun 
energieveld en de zwakke plekken daarin. Ze voelen dan hoe ruim hun aura
 is en hoe het voelt om zich goed af te sluiten. Ik leer ze goed contact
 te maken met de aarde en dan ervaren ze ook dat ze hun drukte zomaar 
weg kunnen laten stromen in de aarde.
De aura is een afspiegeling van je emotionele en mentale toestand op dat moment.
Als je je teen stoot verandert je aura net zo snel 
als je humeur. Ik kan als therapeut de aura wel gezond maken, maar de 
kinderen moeten het zelf in stand houden. Ik leer ze eenvoudige 
technieken om chakra's minder open te zetten, de aura te gronden, zwakke
 plekken sterk te maken. Zo leren ze zichzelf te beschermen tegen 
storende prikkels, en drukte te laten 'wegstromen'. 
Een voorbeeld:
Een meisje van acht met de diagnose PDD-nos kwam in 
mijn praktijk omdat ze ernstige woedeaanvallen had. Ik zag dat chakra 3 
en chakra 7 veel te wijd open stonden en haar aura was heel erg ruim en 
wazig en kwam maar tot de knieën. Haar aura was zo groot als het 
schoollokaal. Dat betekent dat alles wat er in de klas gebeurde (alle 
kinderen, alle bewegingen, alle emoties, alle geluiden) in haar aura 
plaatsvond en dus voor haar erg storend was. Ik heb haar laten voelen 
hoe het voelt als de aura klein en stevig is. En zij heeft ervaren dat 
ze zelf haar aura groot en klein kan maken en haar chakra's open en 
dicht kan zetten. We hebben een tekening gemaakt van de aura, zoals het 
goed zou voelen. Die tekening zou ze boven haar bed hangen en iedere 
avond en ochtend zou zij haar derde en zevende chakra sluiten en de aura
 sterk maken. Haar moeder zei dat zij haar dochter er niet aan hoefde te
 herinneren, het meisje staat iedere dag al uit zichzelf voor de 
tekening haar chakra's te sluiten, omdat ze er zoveel baat bij heeft.
Ik ben zelf hooggevoelig en weet dus wat deze kinderen ervaren.
Ik zie en voel aura's en weet waar blokkades of 
zwakke plekken zitten. Ik maak contact met het kind op een ander 
niveau. Ik tast hun aura af, zoals zij dat zelf onbewust ook doen. Ik 
voel hun angst, verdriet, boosheid of onzekerheid en ik zie waar die 
emoties vandaan komen, waar ze door veroorzaakt worden. Ik communiceer 
met het kind op een intuïtieve manier, op het niveau van het 
energieveld. Ook autistische kinderen zijn op deze manier bereikbaar.
Deze methode om te leren omgaan met hooggevoeligheid
 werkt ook voor volwassenen, maar voor kinderen is het makkelijker omdat
 zij minder rationeel denken.
Bron: http://www.leveninlicht.nl/inspiratie/hooggevoeligheid_1/
Bron: http://www.leveninlicht.nl/inspiratie/hooggevoeligheid_1/

Reacties
Een reactie posten